اصول راه اندازی رستوران و فست فود
نوشته شده توسط : alipour

منش اندازی رستوران و خط مش اندازی فست فود حرفه ای اصول و فرآیند پیچیده ای داراست که هیچ گاه مطلق نیست و به فراخور موقعیت شهری ، جمعیت شهر ، تراز توقعات مردم حوزه‌ ، حضور رقبا ، فرهنگ وتمدن و ذائقه مردمان ، بضاعت مالی مردم و موقعیت بازار آزاد کسب به صورت نسبی بوده و قابل تغییر هست که تشخیص و گزینش جزئییات آنان نیاز به تخصص و تجربه های مضاعف داشته و مطمئنا اشخاص غیر متخصص صلاحیت کافی را برای انجام آنها نخواهند داشت .
برای شناخت دوستان عزیز مختصرا به بعضا از اصول پایه ای و ضروری راه و روش اندازی رستوران و خط مش اندازی فست فود در زیر اشاره می کنیم :


۱)
گزینش نام رستوران یا فست فود و طراحی نماد و لوگو
نامگذاری رستوران و فست فود و طراحی نشانه و لوگوی آن بایستی به نوع ای باشد که با مساحت دکان ، نوع تولیدات ، چینش ، مد روز ، مرحله فرهنگی مشتریان و مخاطبان شناسایی گردیده انگیزه و موردها مختلف دیگر همخوانی داشته باشد و ذهن مخاطب را گم راه ننموده و شم و اطمینان حتمی را در وجود ناخودآگاه آنان تقویت نماید . چه بسا دشوار یا این که سهل و آسان بودن تلفظ آن هم در بخشها متعدد تاثیر متعدد و مخصوص به خود را دارد و بایستی درست و به جا انتخاب شود .

 

۲)
تعیین مدل رستوران و فست فود
انتخاب این که در فروشگاه کدام یک از عمل های شغلی رستوران سنتی ایرانی ، رستوران در میان المللی ، رستوران محلی ، رستوران فرنگی ، فست فود در میان المللی ، فست فود ایرانی و یا ترکیبی از همه آنها راه و روش اندازی شود بستگی به تحقیقات بزرگ و مطالعات تخصصی منطقه ای و میدانی داشته که به این منظور فرمول ها و منش های دوچندان تخصصی و پیچیده ای وجود دارااست که مطمئنا بایستی با حیث متخصص و متخصص مربوطه به سطح اجرا درآید .

 

۳)
انتخاب رتبه کیفی و اندازه سرمایه گذاری اولیه رستوران و فست فود
خواسته از رتبه کیفی رستوران و فست فود این میباشد که فروشگاه از نظر مساحت ، تجهیزات ، چیدمان ، تنوع محصولات ، کیفیت تولیدها ، بها تولیدات ، مشتری مداری و بقیه سرویس ها در چه سطح کیفی و یه خرده رویکرد اندازی شود و تشخیص و تعیین این زمینه نیز بستگی به نتایج به دست آمده از پژوهش ها بزرگ و مطالعات تخصصی ناحیه ای و می‌دانی داشته و باید مستقیما با مشاوره و نظر متخصص کارشناس انجام شود . بدیهی میباشد پس از تعیین درجه کیفی ، اندازه ظریف سرمایه گذاری نخستین برای رویه اندازی رستوران و راه و روش اندازی فست فود هم قابل حساب و کتاب خواهد بود .

 

۴)
تهیه و تنظیم نقشه جانمایی اتومبیل آلات و اجزای دکورا سیون
اولی و مهم ترین قدم گذشته از صرف هرگونه هزینه و شروع روند تجهیز و دکور رستوران و فست فود ، تهیه و تنظیم نقشه فراوان تخصصی جانمایی ماشین آلات و اجزای چیدمان فروشگاه می باشد . کلیه چیز به این نقشه بستگی داراست . وسعت آشپزخانه ، وسعت سالن پذیرایی ، تعداد میز و صندلی ، تهیه منوی غذایی ، تنوع محصول ها ، تعداد پرسنل و . . . همگی و تمامی وقتی معلوم خواهد شد که نقشه جانمایی خودرو آلات و اجزای چینش رستوران و فست فود به دست آمده باشد . اما ناگفته نماند که تهیه خویش این نقشه جانمایی هم بستگی به مساحت کل فروشگاه ، صورت هندسی فروشگاه ، طول سقف فروشگاه ، نقشه تاسیسات دکان ، موقعیت پشت بام مغازه تجهیزات رفاهی دکان و . . . داشته که همه می بایست به وسیله کارشناس و متخصص با تجربه آنالیز و سپس نقشه نهایی جانمایی تهیه و پایه گذاری کردن شود . چرا که کوچک ترین نادرست در پباده سازی اصولی نقشه جانمایی اتومبیل آلات و اجزای دکورا سیون سبب ساز بر نیز زدن مسیر استاندارد خط ایجاد ، ارتقا تعداد خدمتکار های استخدام شده ، کاهش سرعت سرویس دهی ، کاهش کیفیت خدمت دهی ، تحمیل هزینه های مضاعف و مجدد کاری ، اجبار هزینه های اضافی آب و برق و گاز ماهیانه ، ساخت پرتی بیش از حد مواد اولیه و در غایت نارضایتی مشتریان خواهد شد .

 

۵)
تهیه نقشه های برقکشی ، گاز کشی ، آب و فاضلاب و تهویه تخصصی رستوران و فست فود
تهیه نقشه های تخصصی برقکشی ، گاز کشی ، آب و فاضلاب و تهویه آشپزخانه باید بلافاصله آن گاه از انتخاب موقعیت جانمایی خودرو آلات و اجزای چیدمان رستوران و فست فود توسط متخصص ها با تجربه تهیه و تنظیم و تدوین شود تا از بروز هرگونه اتصال برق ، افت فشار گاز در حین پخت ، مشکل‌ها بهداشتی ، سرایت بوی غذا به تالار پذیرایی و . . . پرهیز شود . واجب به توضیح میباشد که تهیه و تنظیم این قبیل نقشه ها بستگی به تاسیسات داخلی فروشگاه داشته و می بایست تماما اصولی و استاندارد و البته با دست‌کم هزینه و با به کارگیری از به عبارتی امکانات موجود در رستوران و فست فود و صرفا با اعمال بعضا تغییرات در آن ها انجام شود . مگر این‌که به تشخیص متخصص کارشناس نیاز به تغییرات اصلی وجود داشته باشد .

 

۶)
تهیه و تنظیم و طراحی منوی غذایی رستوران و فست فود
پباده سازی منوی رستوران و فست فود یک تخصص کاملا علمی می‌باشد که پیرامون آن کتاب های متعددی نگارش شده و اصول آن در دانشگاه های دارای اعتبار دنیا درس دادن می شوند . اصول کلیدی طراحی منوی رستوران و طراحی منوی فست فود بر مبنا یک خصوصی زیر ساخت هایی می‌باشد که درصورتی که این زیرساخت ها صحیح و درست رعایت نشوند ، طراحی منوی غذاها مشکل ها متعددی را برای رستوران و فست فود به وجود خواهد آورد .
برخی از اساسی ترین اصول علمی و در میان المللی طراحی منوی رستوران و پباده سازی منوی فست فود بدین شرح می باشند :
همگن بودن مواد نخستین از حیث انبارداری و پخت ، استعمال از ظروف مشترک برای دستکم ۳ طعام به ازای هر ۱۰ عدد طعام ، سرعت سرویس دهی یکسان حداقل ۹ خوراک به ازای هر ۱۰ عدد طعام ، به کارگیری از کارگرهای مشترک برای ۸ عدد غذا به ازای هر ۱۰ عدد غذا ، استفاده از ماشین آلات مشترک برای هر ۵ عدد طعام به ازای هر ۱۰عدد غذا ، متوسط پرتی زیر ۱ درصد برای کل منوی غذایی رستوران و فست فود ، قابلیت تبدیل برخی غذاها به غذاهای دیگر ۶ عدد به ازای هر ۱۰ عدد غذا ، تولید فضای مناسب برای غذاها با رعایت درست مسیر خط تولید ، دسترسی از نزدیک ترین مسیر به منبع خدمت دهی و . . . که ولی این فرمول ها به نظر علمی و تخصصی در هر کدام از رسته های شغلی رستوران سنتی اهل ایران ، رستوران بین المللی ، رستوران محلی ، رستوران خارجی ، فست فود در میان المللی ، فست فود اهل ایران و یا ترکیبی از همگی آنان مختلف و متغیر می باشد . به این ترتیب در شرای همگی این مورد ها و اشکال موارد شبیه دیگر صحیح و اصولی رعایت نشود ، سبب ساز بر نیز زدن مسیر استاندارد خط تولید ، ارتقاء تعداد خدمتکار های استخدام گردیده ، کاهش سرعت خدمت دهی ، کاهش کیفیت خدمت دهی ، اجبار هزینه های بسیار ، اجبار هزینه های مازاد آب و برق و گاز ماهیانه ، تولید پرتی بیش از حد مواد نخستین و در غایت نارضایتی مشتریان خواهد شد و باخت سنگینی را در پی خواهد داشت . به این ترتیب پباده سازی منوی رستوران و طراحی منوی فست فود رشته ای دلخواه و ذوق ای نمی باشد و علم و اصول تخصصی مربوط به خویش را می خواهد .

 

۷)
طراحی چیدمان رستوران و فست فود
پباده سازی چینش رستوران و فست فود علاوه بر این که یک هنر محسوب می شود و نیاز به ذوق و سلیقه خاصی دارد ، رابطه مستقیمی هم به مورد ها متعدد از قبیل حالت و مساحت تالار پذیرایی ، شکل هندسی دکان ، ارتفاع سقف فروشگاه ، متاع کف و بدنه و سقف مغازه ، نمای ساختمان و پیاده رو ، مقدار رویت کرد داخلی دکان ، ارتفاع طبقه همکف دکان از مرحله خیابان ، نام و لوگوی رستوران و فست فود ، مدل محصول ها فروشگاه ، تمدن مردم ناحیه ، مد روز ، توان مالی مسئول دکان ، پیش بینی های درآمدی و سود دهی فروشگاه و . . . داشته که تمامی پس از پژوهش ها و چک های اصولی و تخصصی و مشورت کردن با کارشناسان با تجربه و با لحاظ مستقیم مسئول رستوران و فست فود و احترام به ذوق وی طراحی و هزینه اجرای آن دقیقا حساب و کتاب خواهد شد .

 

۸)
تنظیم لیست ماشین آلات ، اجزای دکورا سیون و سایر امکانات رستوران و فست فود
یکی از با اهمیت ترین بخش های روند رویه اندازی رستوران و راه و روش اندازی فست فود تهیه و تنظیم یک لیست تخصصی از خودرو آلات آشپزخانه و سایر امکانات رستوران و فست فود می باشد که می بایست با در نظر دریافت کردن جايگاه کیفی و پاره ای رستوران و فست فود ، منوی غذایی طراحی گردیده ، کیفیت و قیمت تولیدات ، مساحت و ظرفیت خدمت دهی مغازه ، نقشه جانمایی خودرو آلات و اجزای دکورا سیون ، مسیر خط ساخت تولیدات ، ظرفیت کنتور برق و گاز فروشگاه ، موقعیت مکانی و . . . به وسیله کارشناس کارشناس برنامه ریزی شده و با رعایت کیفیت مناسب و مقرون به صرفه بودن آنان نسبت به درآمدهای پیش بینی گردیده دکان تنظیم و نصب و رویکرد اندازی گردد . گاها بعضا افراد به ادله نداشتن اطلاعات و تجارب کافی نسبت به خودرو آلات مناسب ، اشتباها مجذوب سفارش های تبلیغاتی و غیر اصولی بعضی فروشندگان و دلال های ماشین آلات صنعتی گردیده و بعد از مدت کوتاهی نو متوجه می شوند که بعضی از هزینه های خرید اتومبیل آلات را بیش تر انجام داده یا دستگاهی را که اصلا نیاز نبوده زیادی یا این که اشتباه خریده اند و یا چه بسا کیفیت برخی دستگاه ها آنقدر غیرمناسب بوده که اجبارا متحمل هزینه های گزافی گردیده اند . لذا تهیه و تنظیم لیست خودرو آلات واجزای دکان نیاز به تجربه و آشنایی بدون نقص با خصوصیات فنی اشکال دستگاه های جانور در بازار را دارد و می بایست با آلرژی خاصی به این موضوع رسیدگی شود تا بعد از شروع فعالیت باعث تحمیل هزینه های اضافی نگردد .

 

۹)
تهیه و تنظیم لیست زمان بندی و هزینه های مالی فرایند تجهیز و دکور رستوران و فست فود
تهیه لیست زمان بندی و هزینه هایی که در فرایند گوناگون تجهیز و دکور رستوران و فست فود وجود دارااست کاری بسیار تخصصی و پیچیده بوده که در محاسبات آن نباید حتی یک درصد اشتباه وجود داشته باشد . این لیست که بر اساس کلیه نقشه ها و طرح ها تهیه می گردد می بایست آنقدر دقیق و منظم و به ترتیب اولویت محاسبه شده باشد تا به طور کامل مشخص و معلوم کند که در کل دوره زمانی فرآیند تجهیز و دکور مغازه ، دقیقا در چه روزی چه عملیات اجرایی باید انجام شود و میزان هزینه آن روز چه اندازه می باشد . در این وضعیت شخص سرمایه گذار می تواند به راحتی بر پایه برنامه ریزی کاری و مالی منظم و پیش بینی شده فعالیت نموده و سوای هیچ دسته بی نظمی عینا بر شالوده آن پیش برود . لذا هرگونه خطا و نادرست در محاسبات لیست مدت بندی و هزینه های مالی سبب ساز اتلاف هزینه ، اتلاف وقت ، به وجود وارد شدن قرض و بدهی های مالی ، فشارهای روانی و بروز مشکلات عدیده گردیده و ضرروزیان های جبران ناپذیری را به شخص و دور و بری ها وارد می آورد که قبلا در بخش سرمایه اولیه به تفصیل به آنها اشاره شد . در نظر داشته باشید که تنظیم چنین لیست ظریف و حساسی فعالیت هرکسی نمیباشد و تنها از عهده اشخاص متخصص و با تجربه ای که پیش از این بارها مبادرت به راه اندازی رستوران و فست فود نموده و عملا تجارب زیادی را در پروسه اجرایی آن به دست آورده اند بر می آید .

 

۱۰)
پباده سازی های گرافیکی رستوران و فست فود
برای این که بتوان حالت مرحله کیفی و یه خرده ، تولیدها ، دکوراسیون و سرویس ها رستوران و فست فود را به مخاطبان معرفی کرد ، می بایست کلیه جعبه ها ، منوها ، تراکت ها ، کارت ها ، کیسه ها و . . . را به شکل یگانه و جذابی طراحی و در مقطع مقتضی پیشین از بهره برداری فروشگاه مبادرت به پیشنهاد چاپ آنان نمود . نکته دوچندان اساسی در اینجا پیش بینی تعداد و کیفیت منوها و جعبه های مسئله نیاز رستوران و فست فود بوده که تشخیص و گزینش آن به عهده اشخاص متخصص و با سابقه می باشد . در طراحی های گرافیکی رعایت اصول فن ای طراحی و مد روز بسیار واجب بوده تا بتواند تاثیر مثبت در ذهن مشتریان ساخت نماید . همچنین طراحی گرافیکی رستوران و فست فود نیاز به ذوق و سلیقه و سلیقه و تخصص خاصی داراست که می بایست بر پایه سکو کیفی رستوران و فست فود پباده سازی شود و خوبتر است آن را به افراد کارشناس واگذار کرد .

 

۱۱)
تحلیل بر اجرای مراحل تجهیز و دکور رستوران و فست فود
بیشتر وقت ها چک صحیح بر اجرای فرآیند تجهیز و دکور رستوران و فست فود از خود طرح های دکور و نقشه های تاسیسات اهمیت بیشتری پیدا می نماید . چرا که در بعضی مواقع تعبیر و تفسیر و شعور خطا نسبت به طرح ها و نقشه های تنظیم شده سبب می شود که خیر فقط بعد از آن از اجرا نیاز به تخریب برخی قسمت ها و صرف هزینه های مضاعف پیش می آید ، بلکه زمان هنگامی که به حافظه تفسیر و اجرای نادرست نقشه ها به هدر رفته میباشد آنچنان جبران ناپذیر بوده که راه برگشتی باقی نمی گذارد . بنابراین محاسبه بر اجرای فرایند تجهیز و دکور رستوران و فست فود را بایستی به همان فردی سپرد که خودش نقشه ها و طرح ها را تهیه و تنظیم کرده میباشد .

 

۱۲)
یادگرفتن رئیس پرسنلی تخصصی رستوران و فست فود
مدیریت پرسنلی تخصصی رستوران و فست فود مشاجره فراوان گسترده ای بوده و علاوه بر اینکه می بایست عصر های آموزشی طولانی و مکرر نسبت به آن طی شود ، خویش شخص هم باید دارنده ویژگی ها اخلاقی مدیریتی بوده و به اصطلاح ژنوم (جنم) مدیریتی در وی وجود داشته باشد . ولی با این حال یک خصوصی مقررات و اصول کلی وجود دارد که فرد قبلی از شیوه اندازی رستوران و منش اندازی فست فود باید تمامی آنان را به طور کامل آموزش دیده و چند بار تمرین نماید . اصولی از قبیل گزینش چارت سازمانی رستوران و فست فود ، خط مش های استخدام و تعیین پست کارمندان ، راه و روش های تهیه و تنظیم قرارداد های کاری پرسنل ، روش های تشویق و تنبیه و توبیخ کارکنان ، روش های بازخورد با موقعیت بحرانی امور کارکنان ، روش های در اختیار گرفتن و دوری از خطاهای کارکنان ، منش های جایگزینی پرسنل ، خط مش های امنیتی و ایمنی کارمندان و . . . که همگی جزء اصول ضروری و لاینفک خط مش اندازی رستوران و خط مش اندازی فست فود بوده و زیاد با اهمیت و حیاتی می باشند .

 

۱۳)
یادگرفتن رئیس کیفی و مشتری مداری تخصصی رستوران و فست فود
مراد از رئیس کیفی و مشتری مداری تخصصی رستوران و فست فود همان مقوله رضایت مشتری می باشد که اما در نگاه نخستین لغت زیاد بی آلایش ای به نظر می رسد . البته هنگامی وارد کار شدید متوجه می گردید که رضایت مشتری چقدر زمینه پیچیده و گسترده ای بوده و چه حجم متعددی از خلل ها کلیه روزه مشتریان در فروشگاه شما به وجود می آید که بایستی از قبل با شیوه های مواجهه با آنها امادگی های اضطراری را کسب کرده باشید . مطمئن باشید که در مواقع بحرانی که نارضایتی برای مشتریان به وجود می آید ، در صورتی‌که تخصص کافی در توجیه و کسب رضایت آنها و در غایت حل آنی ایراد را نداشته باشید ، مطرح ترین ضربه را به رستوران و فست فود خویش وارد نموده و جای جبرانی باقی نگذاشته اید . مدیر کیفی و مشتری مداری تخصصی رستوران و فست فود یک علم جهانی بوده که به اصل کلی پیشگیری خوب تر از درمان میباشد اعتقاد و باور داشته ، اما علاوه بر این‌که رویه های پیشگیری نارضایتی مشتری را یادگرفتن می دهد ، اکثر مواقع اشخاص را برای مواجهه با وضعیت بحرانی و مشتریان ناراضی آماده می نماید و رویه های توجیه و کسب رضایت آنی مشتریان را یادگرفتن می دهد . لذا تخصص در این کارها نیاز به گذراندن عصر های آموزشی مربوطه را دارااست و بدون آن هیچگاه نمی توانید رستوران و فست فود فن ای و موفقی را منش اندازی کنید .

 

۱۴)
یادگرفتن مدیر مالی و حسابداری تخصصی رستوران و فست فود
مدیریت مالی و حسابداری تخصصی رستوران و فست فود یک حسابداری معمولی و عمومی نیست که در آن تنها حالت مالی مربوط به فروش و خرید و اکانت های بانکی معین شده باشد ، بلکه یک خط مش مضاعف پیچیده و تخصصی بوده که در آن بر مبنا رویه های فن ای نظارت مصرف و نظارت ساخت و یک محرمانه فرمول های یگانه مقدار پرتی مواد نخستین ، نرخگذاری پایانی محصول ها و تغییرات آن با نوسانات بازار ، سقف مجاز هزینه ها ، شیوه استخدام کارکنان و . . . به دست می آید . متاسفانه در بیشتر رستوران ها و فست فود ها سیستم ظریف رئیس مالی تخصصی رستوران و فست فود وجود ندارد و یا این که در‌صورتی‌که باشد نیز بسیار ابتدایی و ناقص اجرا می شود . مدیریت مالی و حسابداری تخصصی رستوران و فست فود قلب تپنده تیم بوده که کوچکترین نادرست در آن زیان های جبران ناپذیری را به توشه می آورد . عدم رعایت اصول صحیح مدیریت مالی و حسابداری تخصصی رستوران و فست فود اصطلاحا به مرگ خاموش رستوران و فست فود دارای شهرت است و اکثر زمان ها مدیران رستوران ها و فست فودها در ارتفاع فعالیت تبعات آن را به صحت ادراک نمی نمایند و زمانی متوجه مسئله می شوند که دیگر عمل از فعالیت پیشین و راهی برای جبران و برگشت وجود ندارد . یکی از حساس ترین دلایلی که روزمره تعداد زیاد زیادی رستوران و فست فود در سطح کشور به سطح ورشکستگی می رسند و یا این که تعطیل می شوند ، همان نداشتن تخصص کافی در کارها مدیر مالی و حسابداری تخصصی رستوران و فست فود بوده که این افراد متاسفانه نمی دانند که مشاجره مدیریت مالی و حسابداری تخصصی رستوران و فست فود چقدر دارای اهمیت و سرانجام ساز میباشد و گمان می کنند که با یک حسابداری ساده و همگانی دیگر دین خویش را ادا کرده اند و مرتبا تقصیر ها را به گردن این و آن می اندازند .

 

۱۵)
آموزش مدیر بهداشتی و ایمنی تخصصی رستوران و فست فود
مدیر بهداشتی و ایمنی تخصصی رستوران و فست فود در اصل آشنایی کافی و رعایت مکرر اصول بهداشتی و ایمنی بوده که در شرای درست و به موقع اجرا نشوند ضربه های متعددی را به کیفیت و کمیت محصول ها ، نتیجه دهی ، رضایت مشتریان ، مسائل امنیتی فروشگاه و . . . وارد می آورد . اصلی ترین اختلال مدیران رستوران ها و فست فود ها این هست که تاحدودی با اصول بهداشتی و ایمنی آشنایی دارند ، ولی نمی دانند که برای اجرای درست و به موقع آنان چطور از پس تخلفات و به اصطلاح زیرآبی های برخی کارگران بی مسئولیت فروشگاه برآیند و برای در اختیار گرفتن امور چه سیاست هایی را در سیستم مدیر خود تعریف و به سطح اجرا درآورند . مطمئنا اصول مدیریت بهداشتی و ایمنی تخصصی رستوران و فست فود چیزی نمیباشد که بتوان فقط با داشتن یک خصوصی اطلاعات همگانی آن را صحیح و درست به مرحله اجرا درآورد و نیاز به یادگرفتن و تحلیل کافی و بی نقص داراست .

 تجهیزات فست فود

۱۶)
تامین و استخدام کارمندان رستوران و فست فود
هنگامی سخن از تامین و استخدام خدمتکار پیش می آید ، عمده مدیران رستوران ها و فست فود ها دوست ندارند در مورد آن صحبت نمایند یا این که ابدا به آن اندیشه نمایند و همیشه از این زمینه به عنوان کابوس شبانه خویش خاطره می کنند . خوب تر می باشد اینطور بیان شود که تمامی بحث های سرمایه گذاری و راه اندازی رستوران و رویکرد اندازی فست فود و مقررات مدیریتی آن یک طرف ، این نصیب تامین و استخدام کارگر سزاوار و دارای مسئولیت نیز به یک طرف !!! در شرای پای درد و دل مدیران رستوران ها و فست فود ها بنشینید خواهید دید که مطرح ترین دغدغه یا این که به عبارتی کابوس شبانه شان مساله مربوط به تامین و استخدام کارمندان ، یادگرفتن آن ها و کنترل امور و شرح وظایف کارگرها بوده و صرفا دلیل و منشاء فشار های عصبی روزانه شان تمامی و همگی صرفا به یاد سرو کله زدن با کارگرهای رستوران و فست فود خویش می باشد که البته تا قبل از این در بحث مدیر پرسنلی تخصصی رستوران و فست فود مفصلا به آن اشاره شد . لذا وجود هراس و نگرانی مستمر بابت این که مبادا هر لحظه کارگرها بی موقع ترک کار نموده و یا این که به حافظه برخی معضلات اعتصاب نموده و عمل را تعطیل کرده و فروشگاه را تا پیدا شدن کارگر جدید مجبور به تعطیلی موقت نمایند و یا گاهی به عامل تولید بعضا خصومت ها دست به خرابکاری هایی در مغازه بزنند و هزاران موضوع شبیه دیگر ، منجر دو چندان شدن این فشارهای روحی و عصبی مدیران رستوران ها و فست فود ها می گردد .

 

فیض
گیری :
با اعتنا به تمامی بحث هایی که عنوان شد کاملا صریح میباشد که رویکرد اندازی رستوران و منش اندازی فست فود فن ای و مدیر آن به شکلی که در ذهن ها همگانی به حیث می رسد آنچنان آسوده و پیش پا افتاده نمیباشد که بتوان صرفا با یه خرده سرمایه اولیه و یک فروشگاه قدم در این راه و روش گذاشت . کاری بس تخصصی و رشته ای بوده که نیاز به فراگیری و تجربه اضطراری داشته و در صورتی که هر کدام از موردها ذکر شده صحیح و صحیح رعایت نشود هیچگاه نمی بضاعت عمل موفقی انجام بخشید و هرلحظه احتمال فروپاشی و اتلاف سرمایه و وقت وجود دارد . به این ترتیب منطقی میباشد پیشین از مبادرت به خط مش اندازی رستوران و رویکرد اندازی فست فود با افراد کارشناس و با تجربه و اما معتمد و معتبر مشورت های لازم را به عمل آورد و با لحاظ و بررسی آنها مبادرت به شیوه اندازی رستوران و فست فود نمود . مطمئنا دستمزدی که به اشخاص متخصص و پیش کسوت بابت مشاوره ها و آموزشات اضطراری پرداخت می شود بخش فراوان ناچیزی از زیان و ضرر های احتمالی میباشد که ممکن بود در اثر نداشتن تخصص و مشکلات در اجرای اصول تخصصی شیوه اندازی رستوران و خط مش اندازی فست فود به وجود می آمد . و هیچ چیز اتفاقی نمی‌باشد .





:: برچسب‌ها: تجهیزات فست فود , راه اندازی فست فود ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: